Nowy model pojazdu wielofunkcyjnego w pełni zaspokaja potrzeby małych, średnich i dużych firm świadczących usługi komunalne. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań w tej zabudowie zadania związane z udrażnianiem oraz oczyszczaniem kanalizacji nigdy nie były tak łatwe. Pojazd przeznaczony jest do:
- udrażniania oraz oczyszczania kanałów ściekowych o średnicy od 50 do 800 mm,
- odsysania zanieczyszczeń i osadów w trakcie czyszczenia kanałów,
- wypompowywania płynnych nieczystości i ich transportu do punktu zlewowego
- mycia wodą pod wysokim ciśnieniem ulic po zamontowaniu z przodu pojazdu belki płuczącej
Zbiornik posiada dennicę otwieraną i zamykaną hydraulicznie, wyposażoną w tłok wygarniający do usuwania stałych zanieczyszczeń ze zbiornika oraz blokadę zabezpieczającą dennicę przed ewentualnym opadaniem.
Podwozie Renault Midlum (rok produkcji 2010)
- Silnik DXi7 - moc max: 217 kW (300KM) Silnik wysokoprężny, 6 cylindrowy, rzędowy. Pojemność skokowa 7,2l. Doładowany turbosprężarką napędzaną energią spalin z chłodzeniem doładowywanego powietrza w chłodnicy. Emisja spalin Euro 5.
- Skrzynia biegów ZF 6S 1000TO – 6 biegowa
- Układ kierowniczy - przekładnia śrubowo - kulkowa ze wspomaganiem hydraulicznym o zmiennym przełożeniu. Regulowane nachylenie kolumny kierowniczej.
- Opony i koła - G.285/70R 19,5, ogumienie tylne bliźniacze
- Układ hamulcowy elektro pneumatyczny o 2 niezależnych obwodach, sterowany elektronicznie (EBS). Wszystkie hamulce tarczowe. ABS, wspomaganie hamowania awaryjnego, alarmy działania hamulców, system kontroli momentu.
- Kabina - szkielet z blachy ocynkowanej galwanicznie i zabezpieczanej antykorozyjnie metodą kataforezy. 2 podgrzewane lusterka, odchylanie kabiny hydrauliczne. Wewnątrz fotel pneumatyczny ze zintegrowanym pasem bezpieczeństwa, szyby sterowane elektronicznie, tachograf cyfrowy, radio CD.
- Tablica przyrządów - elektroniczna deska rozdzielcza z prędkościomierzem cyfrowym, obrotomierze, poziom paliwa, temperatura płynu chłodniczego i ciśnienia powietrza - wskaźniki anaglogowe. Wyświetlacz ciekłokrystaliczny z informacjami drugorzędnymi dla kierowcy. Gniazdko SAE w kabinie, zapalniczka, sterownik radia przy kierownicy.
- Blokada tylnego mostu
- Wyposażenie elektryczne - akumulator 185Ah, alternator 100A, napięcie 24V z 2 akumulatorów, skrzynka bezpieczników o dużym prądzie.
- Emisja spalin Euro5
Zabudowa asenizacyjna typ ZSA6000K marki Pomot Chojna
(rok produkcji 2011)
- Zbiornik wykonany ze stali węglowej o grubości ścianki 5 mm oraz zabezpieczony przed korozją.
- Zbiornik umieszczony na ramie pośredniej do podwozia, uniesiony pod kątem 5 stopni.
- Pojemność całkowita zbiornika 6000 litrów - podział komór woda/osad w proporcji 3000/3000 litrów
- Kompresor ssąco - tłoczący o wydajności 930 m3/h sterowany hydraulicznie marki MORO typu M9 z systemem chłodzenia przystosowanym do pracy ciągłej.
- Podwójne zabezpieczenie kompresora przed zalaniem.
- Dodatkowy zawór klapowy sterowany pneumatycznie.
- Pompa wodna o wydajności 190 l/min, ciśnienie 16 Mpa typu Uraca KD-708 G
- Obrotowe ramie ssawne sterowane hydraulicznie, kąt obrotu 320 stopni, kąt wzniosu 45 stopni marki MORO + 26 - 27.
- Zwijadło na uchylnym ramieniu wyposażone w wąż termoplastyczny Canal Jet ESH250 o średnicy 25 mm (1cal) ciśnienie 250 bar oraz długości 120 mb z napędem hydraulicznym i regulowaną prędkością Naspi GTA MORO
- Zwijadło z zamontowanym wężem wysokociśnieniowym o średnicy 13 mm (1/2 cala) i długości 60 mb marki Tubes.
- Komplet dysz kanałowych Z.M. Gregorczyk
- standard – 2 sztuki
- Flunder – 1 sztuka
- Quatro – 1 sztuka oraz 1 sztuka dysza granat - Inżektor pozwalający na wypompowywanie osadu lub innych zanieczyszczeń z większych zagłębień poniżej poziomu gruntu do 15m
- Głębokość zasysania bez inżektora - do 7 m
- Hydrauliczne urządzenie do wyciągania kratek i włazów ulicznych.
- Umywalka z ciepłą wodą.
- Przyrząd do wprowadzania węża ciśnieniowego do kanału chroniący go przed uszkodzeniem -"banan" Z.M. Gregorczyk
- Pistolet wodny z wymiennymi dyszami.
- Kamera oraz monitor zamontowany w kabinie kierowcy, pozwalający na obserwację pola pracy urządzeń oraz drogi w trakcie cofania pojazdu.
Zabudowa asenizacyjna ZSA6500K
Zabudowy samochodów asenizacyjnych typu ZSA to zbiornik asenizacyjny wraz z dodatkowymi urządzeniami zamontownany za pomocą ramy pośredniej do podwozia samochodu ciężarowego. Dzięki zastosowaniu wszechstronnego podwozia z napędem 4x4 możliwe jest dotarcie do ciężko dostępnych miejsc w terenach górzystych.
Układ napełniania i opróżniania osadu konenera:
- Zbiornik osadu wykonany ze stali węglowej ze ścianką o grubości 5mm lub wysokowytrzymałej, specjalnej stali OPTIM o grubości ścianki 3mm - przez co zbiornik jest bardziej wytrzymały i lżejszy od zbiornika wykonanego tradycyjnymi metodami. Ponadto zbiornik po zewnętrznej stronie może być dodatkowo wzmocniony wręgami. Zbiornik może być malowany lub cynkowany ogniowo.
- Pojemność całkowita zbiornika - 6500 litrów, w tym:
- 5000 litrów - zbiornik osadu
- 1500 litrów - zbiornik czystej wody
- Tylna dennica otwierana i ryglowana manualnie (na życzenie klienta może być otwierana i ryglowana hydraulicznie).
- Podciśnieniowy układ napełniania i opróżniania wyposażony w sprężarkę z podtrójnym układem zabezpieczającym przed zalaniem; zawór przelewowy, syfon, zawór klapowy sterowany pneumatycznie.
- Sprężarka MEC 5000 H lub PM60/AHz z napędem hydraulicznym. Usuwanie nieczystości z głębokości do 6m
- Układ ciśnieniowy do czyszczenia kanalizacji: Pompa wodna Speck Triplex Pumpen o wydajności 50 l/min.
- Zwijadło z napędem hydraulicznym, długość wężą 60m, dysza kanałowa z odrzutem i strumieniem pilotującym, przyłącza wodne W52 do napełniania zbiorników wodnych.
Zabudowa asenizacyjna ZSA4500K
Dzięki mobilności samochodu ciężarowego zabudowa asenizacyjna umożliwia sprawne poruszanie się w ruchu miejskim i świadczenie usług asenizacyjnych takich jak opróżnianie szamb, wywóz nieczystości płynnych, czyszczenie kanałów i przykanalików.
W zabudowach asenizacyjnych montowana jest sprężarka ssąco tłocząca z napędem hydraulicznym znanych firm MORO, BONDIOLI PAWESSI, HERTELL i innych jak również pompy wodne o różnych parametrach pracy takich firm jak MORO, URACA, SPECK i innych.
Dwie zasuwy spustowe o średnicy 4 cali, sterowane hydraulicznie lub ręcznie. Na indywidualne zamówienie mogą być zamontowane dodatkowe zasuwy spustowe sterowane hydraulicznie lub ręcznie. Do zbiornika zasysane są nieczystości w wyniku próżni wytworzonej przez sprężarkę. Opróżnienie zbiornika może odbywać się hydrostatycznie lub w wyniku wytworzonego nadciśnienia w zbiorniku przez sprężarkę. Sprężarka napędzana jest hydraulicznie. Na wyposażeniu jest wąż ssący z koszem o długości 6 m, lub dwa odcinki po 3 m.
.
Ulotka informacyjna - ZSA 6000K - PDF
Ulotka informacyjna - ZSA 6500K - PDF
Ulotka informacyjna - ZSA 4500K - PDF
http://w.pomot.pl/pl/oferta/urz%C4%85dzenia-asenizacyjne-i-czyszczenia-kanalizacji/zabudowy-sta%C5%82e-zsa/samochody-asenizacyjne-%E2%80%93-zsa.html#sigProIddf6102d7c8